fbpx

nove logo2

Marketingová strategie stojí na počátku

Spousta lidí si myslí, že marketing je jen vyhazování peněz. Ovšem pokud si jej nastavíte správně již od začátku správnou marketingovou strategií, tak zjistíte, že marketing stejně děláte, akorát často bez rozmyslu a bez vyššího cíle. Nastavme si ho společně nyní.

Pokud máte pocit, že na Váš problém nestačíte sami a chcete radu někoho, kdo pomohl již více než 80 firmám, nestyďte se mi napsat.

ZEPTAT SE

 

Přeji příjemné počtení.

ruka držící klíč nad výkresem

Váš obrovský nárůst tržeb a růst podniku přijde ruku v ruce s Vaši schopnosti najít či vytvořit něco, čemu říkám tzv. KLÍČOVÉ ŘEŠENÍ.

Co je klíčové řešení?

"Klíčové řešení" je nekonvenční způsob, čerstvost myšlení, lepší, vyšší způsob, jak něco dělat. Jsou to dramatická zlepšení v každé oblasti Vašeho podnikání, které Vám přinesou víc efektivity, víc účinnosti, víc klientů, víc produktivity a víc užitku i inspirace pro Vaše klienty i zaměstnance.

ruka držící klíč nad výkresem

Klíčová řešení můžete najít pro všechny oblasti své firmy: provoz, procesy, marketing, prodej, výběr lidí, management postupy, distribuci... Hledání a používání klíčových řešení je nikdy nekončící proces a tento postup jako jediný zaručuje, že Vaše tržby mohou stále skokově růst. Tam kde konkurence roste o 5 %, Vy můžete růst o procent 50!

ruka držící klíč nad výkresem

POSTUP, JAK NAJÍT KLÍČOVÉ ŘEŠENÍ:

Můžete a musíte kontinuálně nalézat lepší cesty, abyste multiplikovali své výsledky. Nepodléhejte pohodlnosti a pocitu uspokojení z toho, že se Vám daří dobře. Kdo ztrácí pomalu bdělost a hybnou sílu, velice těžko je pak zase nabývá.

ruka držící klíč nad výkresem

A NYNÍ VÁM DÁM ÚKOL:

  1. Rozfázujte své aktivity v podniku na jednotlivé oblasti. Každou z oblastí pak dál rozfázujte na tolik subaktivit, kolik je jen možné. Tak pokračujte, dokud je možné určitou oblast či činnost dělit na menší a menší části.
  2. Každá z těchto subaktivit může být vylepšena jedním či více klíčovými řešeními.
  3. Projděte si každou subaktivitu výše zmíněnými 12ti KEY ELEMENT otázkami.

nákupní vozík v srdci, které je složené z dlaní

Navýšení objemu jednoho nákupu

Př. č.2 prodejního způsobu zaměřeného na navýšení objemu jednoho nákupu:
Tento způsob běžně využívají např. prodejci aut. Představte si, že kupujete škodu octavii, která stojí v základní výbavě 500.000Kč. Zaplatíte tuto cenu, 500.000Kč, nebo si přikoupíte doplňkovou výbavu jako např. rádio s CD přehrávačem, automatickou klimatizaci, střešní okno, centrální zamykání, imobilizér atd.

muž se rozhlíží do dálky

Musíte mít trochu štěstí, abyste získali nového klienta, ale nestojí Vás skoro nic, abyste získali zpět klienta starého klienta, který od Vás odešel.

Lidé u Vás přestávají nakupovat ze třech hlavních důvodů:

kreslený prst míří na poštovní obálku

Jak by se Vám líbilo mít od 1 do 10.000 prodejců, kteří pracují stejně neúnavně, bez ohledu na hodiny, kteří by nikdy nezapomněli na jediný bod prodejní prezentace a dokázali oslovit stovky, tisíce, desetitisíce lidí? TATO SÍLA SE SKRÝVÁ V DIRECT MAILECH A POŠTOVNÍCH OBÁLKÁCH! V PRODEJNÍCH BROŽURÁCH A LETÁCÍCH.

3 lidé dávají palce nahoru a ukazují V

Většina firem utrácí mnoho peněz za klasickou, konvenční reklamu, marketing a prodejní programy pro své klienty – a přitom často stačí jen zlomek úsilí a minimální náklady, pokud by ty samé firmy vyvinuli systematický a standardizovaný systém získávání referencí přes stávající klienty.

2 lidé si podávají ruce, za nimi skupinka, v pozadí mapa světa

Strategie business partnership využije goodwilu a silných zákaznických vztahů, které má jiná firma se svými klienty – a klienti této firmy jsou také Vašimi potenciálními klienty.

Př. Známý autor knih o stravování v restauracích, Runcán Fines, byl osloven Robem Parkem, aby se stal partnerem v novém podniku – založili firmu Fines – Park Nic. A začali propagovat novou řadu sušenek s doporučením uznávané autority v oblasti stravování, D.Hansem. Během 3 týdnů prodej oněch sušenek pokryl 48%!!! trhu v segmentu prodeje sušenek.

4 hrací kostky s nápisem DEMO

Když H.Ford přijímal nového člověka na důležitý post, šel s ním na oběd a pozoroval ho. Pokud ten člověk solil nebo pepřil jídlo, aniž ho předtím ochutnal, nevzal ho. Znamenalo to totiž, že taková osoba implementuje plán bez předchozí „ochutnávky“, testu plánu. 

zabalený dárek s nápisem BIG SALE

Jak si můžete zajistit, abyste byli v srdcích a myslích Vašich zákazníků? Stále s nimi komunikujte a přinášejte hodnotu – to má zajistit Vaše JPP. Když už prodej proběhne, ihned zákazníka oslovte mailem, dopisem, telefonátem, návštěvou. Během tohoto poprodejního kontaktu se ujistěte, že se klient cítí důležitý a výjimečný a že je spokojený s nákupem. Dobrý marketing znamená, že dáte klientům racionální důvody pro jejich emocionální rozhodnutí k nákupu.

všude znaménka plus

Př. Během Velké deprese v roce 1929 se snažila firma Kraft company nabízet levný čedar sýr, ale nikdo ho nekupoval. Až jeden lokální obchodník, který se chtěl zbavit přebytečných zásob čedar sýru, začal přidávat tento sýr ke krabicím s těstovinami. Tento „balíček“ nazval Kraft večeře. Když společnost Kraft company viděla, jak se tento balíček prodává, zavedla okamžitě toto opatření po celé zemi. A tržby se zvýšili.

prst ukazuje na nápis RISK, v pozadí modré čtverečky

Každý obchod s sebou nese riziko – vždy je min. jedna strana, která se vědomě či podvědomě ptá: „Není to riziko?“ A většinou to riziko je. Proto je důvěryhodné – a klienti to velmi ocení (v podobě zvýšených objednávek) – když jim nabídnete: „Převezmu větší část nebo celé riziko na sebe.“

muž stoupá po schodech do nebes

Většina firem a obchodníků se zaměřuje na zisk z prvního prodeje, na zisk z prvního kontaktu s novými klienty – tím ale rozhodně neusnadňují zákazníkům rozhodnutí, aby nakupovali u nich, spíše naopak. Místo aby se zaměřili na to, že i když při první transakci nic nevydělají, získají nového klienta a dosáhnou enormních profitů na všech opakujících se nákupech klienta v budoucnu... Získat nového klienta na úrovni bodu zlomu – pokrytí režijních nákladů, je jedna z nejvíce přehlížených a nevyužitých metod, jak zvýšit počet klientů – přitom, když u Vás klient nakoupí, je velká pravděpodobnost, že tak učiní znovu a znovu, a znovu...

4 lidé se opírají hlavou o stůl

Popíšu Vám příběh z vlastního života, který popisuji ve své knize „Prodej, dřina nebo hra“. Tato moje zkušenost je mi vodítkem při mém podnikání a všímám si, jak dobře funguje také tam, kde jsou špičkové firmy s velmi dobrými výsledky v prodeji. Tak tedy ten příběh...

ruka vytahuje figurku z řady

Př. Když do prodejny s nářadím přichází člověk a chce vrtačku, co vlastně potřebuje?

  1. vrtačku... málo kdo má skutečnou potřebu koupit si vrtačku, aby se na ni doma díval, málo kdo má potřebu vlastnit vrtačku jen pro samotné potěšení z vrtačky. Dobře, takže pojďme dál. Co tedy člověk, který chce vrtačku, potřebuje?
  2. vrtat díru (díry)... logická potřeba
  3. věnovat vrtačku jako dárek... emocionální potřeba
  4. koupit vrtačku známému, protože mu jeho vrtačku poškodil - náhradu škody... finanční potřeba

rozpojený článek řetězu

Zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky

Pouhým zodpovězením následujících otázek se posunete před

95% podnikatelů v ČR - z nichž mnozí jsou vašimi konkurenty! Pokud si dáte čas na zodpovězení níže uvedených otázek, stanete se naprosto nedostižitelným – ptejte se, zodpovídejte, testujte odpovědi, zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky a zavádějte je do provozu. vaše nárůsty tržeb budou nepochopitelné.

cvičící žena se zvedá na hlavu

Proč od Vás vaši klienti kupují? a) nabízíte unikátní sadu výhod a užitku b) jste lucky boy a máte prostě štěstí, že kupují zrovna u Vás Shodneme se tedy na tom, že nabízíte klientům benefit, výhodu – a nejvyšší benefit, nejvyšší užitek vyhrává: DEFINUJTE SI NEJVYŠŠÍ A NEJSILNĚJŠÍ BENEFITY, VÝHODY, UŽITKY, KTERÉ KLIENT NÁKUPEM VAŠI SLUŽBY, PRODUKTU ZÍSKÁVÁ – ANEB, CO NEJLEPŠÍHO KLIENTOVI NABÍZÍTE?

prst míří na nápis +1

Nikdo není 30x chytřejší, nikdo nepracuje 30x víc, než jiní obchodníci a firmy. Přesto, někteří obchodníci a firmy mají výrazně vyšší tržby a lepší výsledky? Proč?
Rozdíl je ve způsobu (strategii), jak „věci“ dělají...

domeček v nákupním vozíku vzatý z regálu

Zvyšte počet prodejních kanálů ve Vaší společnosti

Př. č.5 Kombinace prodejních kanálů...

Představte si, že jste rybář, který chytá ryby jedním prutem. Takto dnes funguje mnoho malých a středně velkých firem – používají pouze jeden nebo omezený počet prodejních kanálů. A nyní si představte, že jste rybář, který má ne jeden, ale 10 prutů. A každý prut má jinou návnadu.

žárovka uprostřed ležících otazníků

Při prodeji se inspirujte druhými a nechte si poradit odborníkem na zvyšování tržeb.

Možná se sami sebe ptáte, jak Vám někdo jiný pomůže zvýšit objem prodeje, když se sami podobnou otázkou zabýváte celá léta a jste přesvědčeni, že již jste na hranici Vašeho maxima.
Právě zde je problém! Lidé pracující v určitém oboru se velmi zřídkakdy inspirují prodejními postupy v jiných oborech. Běžné postupy jsou tyto:

mnoho malých schémat a ruka s fixem

Inspirujte se velkými společnostmi

Př. č.4 zaměřený na zvýšení počtu nákupů za rok:
Tento způsob používají např. prodejny s textilem, brokeři, aukční síně, zlatnictví, autosalony, atd. Jsou to tzv. „soukromé akce pouze pro pozvané“. Např. autosalón Mercedes pořádá akci s názvem „Snídaně s hvězdou“.

tři zabodnuté hrací šipky

Zvyšte efektivně prodej ve Vaší firmě

  1. Navýšení počtu nových klientů
  2. Zvýšení objemu nákupů klientů
  3. Zvýšení počtu nákupů klientů za rok

2 figurky si podávají ruce, stojí na grafech

Mnoho firem považuje oblast marketingu stále za cosi podřadného. Důležitější je přece výroba, ekonomika, provoz či obchod. Jedná se však o základní omyl. Proč? Protože marketing je jako rybářská udice, která pomáhá přitahovat... v tomto případě ne ryby, ale zákazníky. S dobrým marketingem přitáhnete pozornost mnoha potenciálních zákazníků. Se špatným či žádným marketingem „lapáte“ naprázdno.

figurka sedí za notebookem, místo hlavy má otazník

Odpověď na tuto otázku by se mohla na první pohled zdát složitá, ale ve skutečnosti je jednodušší, než si myslíte. Podstatou úspěšné marketingové strategie je... KVALITNÍ SLUŽBA.

dlaň se dotýká tlačítka QUALITY

Velmi kontroverzní otázka. Pro někoho je kvalitní např. auto, které má funkci elektrického stahování oken. Vzpomínám si na jednoho obchodního zástupce (zaměstnance mého klienta), který dostal od firmy novou škodu fábii, s kvalitním motorem, s relativně dobrou výbavou a... s okénky, které se stahují ručně. Obchodník se svou pozorností upnul na to, že okénka nejsou na elektrické stahování. Okna musel stahovat klasicky, ručně, což ho zjevně „rozlaďovalo“. Měl svou představu o kvalitě.

lupa před nápisem RESULTS


V marketingových strategiích a jejich realizacích jde často o obrovské sumy peněz. Výsledek je očekáván s velkým napětím. O to víc je s podivem, že v určitých situacích firmy přehlížejí detaily, na kterých stojí celý úspěch strategie.

mnoho malých schémat a grafů

Do marketingové analýzy patří detailní rozpracování všech marketingových aktivit, které provádíte. Právě tento nástroj vám pomůže pochopit, které oblasti z PR a reklamy máte využívat.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Odkup firem