Marketingové strategie | Obchodní strategie | Jak zvýšit prodej
Marketingová strategie stojí na počátku
Spousta lidí si myslí, že marketing je jen vyhazování peněz. Ovšem pokud si jej nastavíte správně již od začátku správnou marketingovou strategií, tak zjistíte, že marketing stejně děláte, akorát často bez rozmyslu a bez vyššího cíle. Nastavme si ho společně nyní.
Pokud máte pocit, že na Váš problém nestačíte sami a chcete radu někoho, kdo pomohl již více než 80 firmám, nestyďte se mi napsat.
Přeji příjemné počtení.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Váš obrovský nárůst tržeb a růst podniku přijde ruku v ruce s Vaši schopnosti najít či vytvořit něco, čemu říkám tzv. KLÍČOVÉ ŘEŠENÍ.
Co je klíčové řešení?
"Klíčové řešení" je nekonvenční způsob, čerstvost myšlení, lepší, vyšší způsob, jak něco dělat. Jsou to dramatická zlepšení v každé oblasti Vašeho podnikání, které Vám přinesou víc efektivity, víc účinnosti, víc klientů, víc produktivity a víc užitku i inspirace pro Vaše klienty i zaměstnance.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Klíčová řešení můžete najít pro všechny oblasti své firmy: provoz, procesy, marketing, prodej, výběr lidí, management postupy, distribuci... Hledání a používání klíčových řešení je nikdy nekončící proces a tento postup jako jediný zaručuje, že Vaše tržby mohou stále skokově růst. Tam kde konkurence roste o 5 %, Vy můžete růst o procent 50!
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
POSTUP, JAK NAJÍT KLÍČOVÉ ŘEŠENÍ:
Můžete a musíte kontinuálně nalézat lepší cesty, abyste multiplikovali své výsledky. Nepodléhejte pohodlnosti a pocitu uspokojení z toho, že se Vám daří dobře. Kdo ztrácí pomalu bdělost a hybnou sílu, velice těžko je pak zase nabývá.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
A NYNÍ VÁM DÁM ÚKOL:
- Rozfázujte své aktivity v podniku na jednotlivé oblasti. Každou z oblastí pak dál rozfázujte na tolik subaktivit, kolik je jen možné. Tak pokračujte, dokud je možné určitou oblast či činnost dělit na menší a menší části.
- Každá z těchto subaktivit může být vylepšena jedním či více klíčovými řešeními.
- Projděte si každou subaktivitu výše zmíněnými 12ti KEY ELEMENT otázkami.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Navýšení objemu jednoho nákupu
Př. č.2 prodejního způsobu zaměřeného na navýšení objemu jednoho nákupu:
Tento způsob běžně využívají např. prodejci aut. Představte si, že kupujete škodu octavii, která stojí v základní výbavě 500.000Kč. Zaplatíte tuto cenu, 500.000Kč, nebo si přikoupíte doplňkovou výbavu jako např. rádio s CD přehrávačem, automatickou klimatizaci, střešní okno, centrální zamykání, imobilizér atd.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Musíte mít trochu štěstí, abyste získali nového klienta, ale nestojí Vás skoro nic, abyste získali zpět klienta starého klienta, který od Vás odešel.
Lidé u Vás přestávají nakupovat ze třech hlavních důvodů:
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Jak by se Vám líbilo mít od 1 do 10.000 prodejců, kteří pracují stejně neúnavně, bez ohledu na hodiny, kteří by nikdy nezapomněli na jediný bod prodejní prezentace a dokázali oslovit stovky, tisíce, desetitisíce lidí? TATO SÍLA SE SKRÝVÁ V DIRECT MAILECH A POŠTOVNÍCH OBÁLKÁCH! V PRODEJNÍCH BROŽURÁCH A LETÁCÍCH.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Většina firem utrácí mnoho peněz za klasickou, konvenční reklamu, marketing a prodejní programy pro své klienty – a přitom často stačí jen zlomek úsilí a minimální náklady, pokud by ty samé firmy vyvinuli systematický a standardizovaný systém získávání referencí přes stávající klienty.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Strategie business partnership využije goodwilu a silných zákaznických vztahů, které má jiná firma se svými klienty – a klienti této firmy jsou také Vašimi potenciálními klienty.
Př. Známý autor knih o stravování v restauracích, Runcán Fines, byl osloven Robem Parkem, aby se stal partnerem v novém podniku – založili firmu Fines – Park Nic. A začali propagovat novou řadu sušenek s doporučením uznávané autority v oblasti stravování, D.Hansem. Během 3 týdnů prodej oněch sušenek pokryl 48%!!! trhu v segmentu prodeje sušenek.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Když H.Ford přijímal nového člověka na důležitý post, šel s ním na oběd a pozoroval ho. Pokud ten člověk solil nebo pepřil jídlo, aniž ho předtím ochutnal, nevzal ho. Znamenalo to totiž, že taková osoba implementuje plán bez předchozí „ochutnávky“, testu plánu.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Jak si můžete zajistit, abyste byli v srdcích a myslích Vašich zákazníků? Stále s nimi komunikujte a přinášejte hodnotu – to má zajistit Vaše JPP. Když už prodej proběhne, ihned zákazníka oslovte mailem, dopisem, telefonátem, návštěvou. Během tohoto poprodejního kontaktu se ujistěte, že se klient cítí důležitý a výjimečný a že je spokojený s nákupem. Dobrý marketing znamená, že dáte klientům racionální důvody pro jejich emocionální rozhodnutí k nákupu.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Př. Během Velké deprese v roce 1929 se snažila firma Kraft company nabízet levný čedar sýr, ale nikdo ho nekupoval. Až jeden lokální obchodník, který se chtěl zbavit přebytečných zásob čedar sýru, začal přidávat tento sýr ke krabicím s těstovinami. Tento „balíček“ nazval Kraft večeře. Když společnost Kraft company viděla, jak se tento balíček prodává, zavedla okamžitě toto opatření po celé zemi. A tržby se zvýšili.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Každý obchod s sebou nese riziko – vždy je min. jedna strana, která se vědomě či podvědomě ptá: „Není to riziko?“ A většinou to riziko je. Proto je důvěryhodné – a klienti to velmi ocení (v podobě zvýšených objednávek) – když jim nabídnete: „Převezmu větší část nebo celé riziko na sebe.“
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Většina firem a obchodníků se zaměřuje na zisk z prvního prodeje, na zisk z prvního kontaktu s novými klienty – tím ale rozhodně neusnadňují zákazníkům rozhodnutí, aby nakupovali u nich, spíše naopak. Místo aby se zaměřili na to, že i když při první transakci nic nevydělají, získají nového klienta a dosáhnou enormních profitů na všech opakujících se nákupech klienta v budoucnu... Získat nového klienta na úrovni bodu zlomu – pokrytí režijních nákladů, je jedna z nejvíce přehlížených a nevyužitých metod, jak zvýšit počet klientů – přitom, když u Vás klient nakoupí, je velká pravděpodobnost, že tak učiní znovu a znovu, a znovu...
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Popíšu Vám příběh z vlastního života, který popisuji ve své knize „Prodej, dřina nebo hra“. Tato moje zkušenost je mi vodítkem při mém podnikání a všímám si, jak dobře funguje také tam, kde jsou špičkové firmy s velmi dobrými výsledky v prodeji. Tak tedy ten příběh...
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Př. Když do prodejny s nářadím přichází člověk a chce vrtačku, co vlastně potřebuje?
- vrtačku... málo kdo má skutečnou potřebu koupit si vrtačku, aby se na ni doma díval, málo kdo má potřebu vlastnit vrtačku jen pro samotné potěšení z vrtačky. Dobře, takže pojďme dál. Co tedy člověk, který chce vrtačku, potřebuje?
- vrtat díru (díry)... logická potřeba
- věnovat vrtačku jako dárek... emocionální potřeba
- koupit vrtačku známému, protože mu jeho vrtačku poškodil - náhradu škody... finanční potřeba
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky
Pouhým zodpovězením následujících otázek se posunete před
95% podnikatelů v ČR - z nichž mnozí jsou vašimi konkurenty! Pokud si dáte čas na zodpovězení níže uvedených otázek, stanete se naprosto nedostižitelným – ptejte se, zodpovídejte, testujte odpovědi, zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky a zavádějte je do provozu. vaše nárůsty tržeb budou nepochopitelné.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Proč od Vás vaši klienti kupují? a) nabízíte unikátní sadu výhod a užitku b) jste lucky boy a máte prostě štěstí, že kupují zrovna u Vás Shodneme se tedy na tom, že nabízíte klientům benefit, výhodu – a nejvyšší benefit, nejvyšší užitek vyhrává: DEFINUJTE SI NEJVYŠŠÍ A NEJSILNĚJŠÍ BENEFITY, VÝHODY, UŽITKY, KTERÉ KLIENT NÁKUPEM VAŠI SLUŽBY, PRODUKTU ZÍSKÁVÁ – ANEB, CO NEJLEPŠÍHO KLIENTOVI NABÍZÍTE?
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Nikdo není 30x chytřejší, nikdo nepracuje 30x víc, než jiní obchodníci a firmy. Přesto, někteří obchodníci a firmy mají výrazně vyšší tržby a lepší výsledky? Proč?
Rozdíl je ve způsobu (strategii), jak „věci“ dělají...
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Zvyšte počet prodejních kanálů ve Vaší společnosti
Př. č.5 Kombinace prodejních kanálů...
Představte si, že jste rybář, který chytá ryby jedním prutem. Takto dnes funguje mnoho malých a středně velkých firem – používají pouze jeden nebo omezený počet prodejních kanálů. A nyní si představte, že jste rybář, který má ne jeden, ale 10 prutů. A každý prut má jinou návnadu.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Při prodeji se inspirujte druhými a nechte si poradit odborníkem na zvyšování tržeb.
Možná se sami sebe ptáte, jak Vám někdo jiný pomůže zvýšit objem prodeje, když se sami podobnou otázkou zabýváte celá léta a jste přesvědčeni, že již jste na hranici Vašeho maxima.
Právě zde je problém! Lidé pracující v určitém oboru se velmi zřídkakdy inspirují prodejními postupy v jiných oborech. Běžné postupy jsou tyto:
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Inspirujte se velkými společnostmi
Př. č.4 zaměřený na zvýšení počtu nákupů za rok:
Tento způsob používají např. prodejny s textilem, brokeři, aukční síně, zlatnictví, autosalony, atd. Jsou to tzv. „soukromé akce pouze pro pozvané“. Např. autosalón Mercedes pořádá akci s názvem „Snídaně s hvězdou“.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Zvyšte efektivně prodej ve Vaší firmě
- Navýšení počtu nových klientů
- Zvýšení objemu nákupů klientů
- Zvýšení počtu nákupů klientů za rok
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Mnoho firem považuje oblast marketingu stále za cosi podřadného. Důležitější je přece výroba, ekonomika, provoz či obchod. Jedná se však o základní omyl. Proč? Protože marketing je jako rybářská udice, která pomáhá přitahovat... v tomto případě ne ryby, ale zákazníky. S dobrým marketingem přitáhnete pozornost mnoha potenciálních zákazníků. Se špatným či žádným marketingem „lapáte“ naprázdno.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Odpověď na tuto otázku by se mohla na první pohled zdát složitá, ale ve skutečnosti je jednodušší, než si myslíte. Podstatou úspěšné marketingové strategie je... KVALITNÍ SLUŽBA.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Velmi kontroverzní otázka. Pro někoho je kvalitní např. auto, které má funkci elektrického stahování oken. Vzpomínám si na jednoho obchodního zástupce (zaměstnance mého klienta), který dostal od firmy novou škodu fábii, s kvalitním motorem, s relativně dobrou výbavou a... s okénky, které se stahují ručně. Obchodník se svou pozorností upnul na to, že okénka nejsou na elektrické stahování. Okna musel stahovat klasicky, ručně, což ho zjevně „rozlaďovalo“. Měl svou představu o kvalitě.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
V marketingových strategiích a jejich realizacích jde často o obrovské sumy peněz. Výsledek je očekáván s velkým napětím. O to víc je s podivem, že v určitých situacích firmy přehlížejí detaily, na kterých stojí celý úspěch strategie.
- Kategorie: Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
Do marketingové analýzy patří detailní rozpracování všech marketingových aktivit, které provádíte. Právě tento nástroj vám pomůže pochopit, které oblasti z PR a reklamy máte využívat.