Musíte mít trochu štěstí, abyste získali nového klienta, ale nestojí Vás skoro nic, abyste získali zpět klienta starého klienta, který od Vás odešel.
Lidé u Vás přestávají nakupovat ze třech hlavních důvodů:
- sejde z očí, sejde z mysli – když s Vámi zákazník na chvíli přeruší kontakt, je pro něho velmi snadné najít si jiného dodavatele – bez ohledu na to, jak cenný produkt/službu nabízíte. POUČENÍ!!! Buďte v pravidelné komunikaci se svými klienty. Jezděte na návštěvy, telefonujte, posílejte e-maily, poštu, přání k svátkům, narozeninám, speciální akční nabídky, nabídky pro vybraný, omezený počet klientů apod.
- klienti přestanou nakupovat u Vás, protože jsou neuspokojeni. Jsou stovky důvodů, proč klienti přestávají u firem nakupovat, ale nejsilnější důvod je, že od Vás, Vašich lidí, klienti cítí málo osobního zájmu, málo péče a necítí, že jsou pro Vás opravdu důležití.
- změnila se klientova situace – už víc nepotřebuje Váš produkt/službu – nicméně i takový klient pro Vás může být bohatým zdrojem dalšího příjmu – např. skrze reference, apod.
PŘES 80% ZTRACENÝCH KLIENTŮ NEODCHÁZÍ OD VÁS KE KONKURENCI PRO NENAPRAVITELNÉ DŮVODY. KDYŽ SI TO UVĚDOMÍTE, MŮŽETE ZÍSKAT VĚTŠINU TĚCHTO KLIENTŮ ZPĚT... JE 3x DRAŽŠÍ ZÍSKAT NOVÉ KLIENTY, NEŽ PRODAT VÁŠ PRODUKT/SLUŽBU STARÝM KLIENTŮM, RESP. OBNOVIT SVŮJ PRODEJ ZTRACENÝM KLIENTŮM. A POKUD TYTO ZTRACENÉ KLIENTY ZÍSKÁTE ZPĚT, STANOU SE VAŠIMI NEJLEPŠÍMI A NEJLOAJÁLNĚJŠÍMI KLIENTY.
Facebook Social Comments