Zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky
Pouhým zodpovězením následujících otázek se posunete před
95% podnikatelů v ČR - z nichž mnozí jsou vašimi konkurenty! Pokud si dáte čas na zodpovězení níže uvedených otázek, stanete se naprosto nedostižitelným – ptejte se, zodpovídejte, testujte odpovědi, zachovávejte ty nové řešení, které mají výsledky a zavádějte je do provozu. vaše nárůsty tržeb budou nepochopitelné.
Př. Pokud za Vámi přijde dítě, že ho něco bolí, co uděláte? Nejspíš se zeptáte: „Co ti je? Co tě bolí? Kde tě to bolí?“ nebo něco podobného. Proč to samé nedělají lidé s jejich podniky? Protože neví, na co se mají přesně zeptat a zaměřit. A tak v podnikání, provozu a obchodě dělají stále to samé – zvýší úsilí, praktikují ty samé postupy ve větším množství – s nadějí, že výsledky budou lepší.
Problém je v tom, že přesně to, co dělají, je přivedlo k výsledkům, které teď mají a které chtějí změnit. Proto je třeba si uvědomit, kde dnes je Váš podnik a kde jste Vy. Jaké jsou Vaše silné stránky? Jaké jsou Vaše slabé stránky? Následující otázky Vám pomohou získat hluboký vhled do silných a slabých stránek Vašeho byznysu. Pojmenování současné situace je klíčový bod pro jakékoli efektivní změny, které povedou k nárůstu tržeb.
- Co bylo důvodem, proč jste začal podnikat?
- Když jste začínal, jak jste získal první klienty? (Jaké metody, postupy, činnosti, akce jste použil?)
- Proč ve skutečnosti klienti na začátku kupovali od Vás?
- Proč od Vás klienti kupují dnes?
- Jaký základní způsob získávání klientů jste používal při prodeji?
- Které z Vašich marketingových a prodejních postupů Vám přinesly největší množství klientů? (Jaké procento tržeb je tvořeno těmito konkrétními marketingovými a prodejními postupy?)
- Testoval jste různé způsoby Vašich marketingových a prodejních metod, abyste se ujistil, že Vám přináší nejlepší možné výsledky a nejvyšší možný zisk?
- Jaký máte kontakt s klienty Vašeho podniku - jste s nimi v kontaktu na prodejní a síťové úrovni, při obsluze? (Vyřizujete také občas objednávku, prodáváte či obsluhujete klienty?)
- Jakou práci v prodeji děláte dnes Vy osobně? V čem se tyto pracovní úkoly v prodeji liší od těch, které jste vykonával, když jste s podnikáním začínal?
- Odkud pochází Vaši klienti konkrétně demograficky?
- Čemu byste dal přednost - raději získat víc nových klientů nebo navýšit objem prodeje u Vašich stávajících klientů? A proč?
- Kdo další z Vašeho okolí těží z Vašich úspěchů (vyjma Vašich klientů, zaměstnanců, rodiny)?
- Kolik z Vašich dodavatelů či obchodních partnerů by mohlo mít motivaci pomoct Vám s růstem Vašeho podniku, aby následně sami z Vašeho úspěchu těžili?
- Když získáte nového klienta pro Váš podnik, pro koho dalšího jste tím získal potenciálně nového klienta?
- Popište konkrétně, co Váš podnik dělá - co prodáváte, jak to prodáváte, komu to prodáváte, do jakého odvětví, do jaké komerční sféry či konkrétního místa prodáváte?
- Jaká je Vaše podnikatelská filozofie a jak se vztahuje k Vašim klientům, čím je oslovuje?
- Jak se změnily Vaše metody, způsoby provozu podniku - a jak se změnili produktové linie, služby - od začátku Vašeho podnikání?
- Jaké jsou Vaše tržby na 1 zaměstnance? Je toto číslo pod úrovní, nad úrovní nebo v průměru Vašeho odvětví?
- Jaký je životní cyklus Vašeho typického klienta? Jak vysoké tržby Vám přinese klient během celé této doby, co s Vámi dělá byznys?
- Jaké jsou nejčastější a největší stížnosti a reklamace Vašich klientů - a jak to Vaše firma řeší?
- Jaká je jedinečná prodejní pozice Vašeho podniku? Proč klienti kupují od Vás? V čem jsou Vaše produkty/služby odlišné od Vaši konkurence? Máte více než jednu jedinečnou prodejní pozici pro různé produktové linie/služby?
- Je Vaše jedinečná prodejní pozice ústředním a stálým tématem ve všech Vašich marketingových a prodejních aktivitách?
- Jestliže ano, jakým způsobem Vaši jedinečnou prodejní pozici prezentujete? Jestliže ne, proč ne?
- V krátkosti popište Váš marketingový program a marketingovou strategii (všechny různé způsoby marketingu, které používáte a jak spolu souvisí - jako např. prodejní dopisy, direct maily, přímý prodej, síťový prodej, prodej uvnitř a vně firmy, žluté stránky, reklama, inzerce atd.)
- Kdo je Vašim největším konkurentem a co nabízí, zatímco Vy ne?
- Jaké kroky/opatření děláte, abyste se vyrovnali vlivu konkurence na klienty (abyste se vyrovnali jeho marketingu)? Jsou tyto kroky a opatření účinné, fungují?