Proč od Vás vaši klienti kupují? a) nabízíte unikátní sadu výhod a užitku b) jste lucky boy a máte prostě štěstí, že kupují zrovna u Vás Shodneme se tedy na tom, že nabízíte klientům benefit, výhodu – a nejvyšší benefit, nejvyšší užitek vyhrává: DEFINUJTE SI NEJVYŠŠÍ A NEJSILNĚJŠÍ BENEFITY, VÝHODY, UŽITKY, KTERÉ KLIENT NÁKUPEM VAŠI SLUŽBY, PRODUKTU ZÍSKÁVÁ – ANEB, CO NEJLEPŠÍHO KLIENTOVI NABÍZÍTE?
TO JE VAŠE JEDINEČNÁ PRODEJNÍ POZICE NA TRHU. DEFINUJTE TUTO JEDINEČNOU PRODEJNÍ POZICI TAK, ABY PRO VAŠE KLIENTY BYLO NAPROSTO IRACIONÁLNÍ, ABY NAKUPOVAL JINDE NEŽ U VÁS.
Jakým způsobem tuto definici udělat? 1. zeptejte se sami sebe, co klient získává koupí služby/produktu od Vás 2. zeptejte se na to samé Vašich zaměstnanců 3. zeptejte se na to také svých klientů!!! Na to, abyste měli JEDINEČNOU PRODEJNÍ POZICI nemusíte měnit výrobky či služby, které nabízíte. Pouze od nynějška ve všem, co říkáte a ve všem, co děláte, nabízejte klientovi tuto jedinečnou výhodu. Takto doslova zaměstnance i klienty vyučujete, aby viděli tuto jedinečnou výhodu, ocenili ji a chtěli ji.
Př. Autopůjčovna AVIS se chtěla dostat na trh, který ovládala firmy Hertz. Jako jedinečnou prodejní pozici si zvolili toto prohlášení: „JSME ČÍSLO DVĚ. O TO VÍC SE SNAŽÍME.“ Profilovali se jako firma, která se snaží víc, nabízí lepší servis a výhodnější cenové sazby. Výsledek? Měli neuvěřitelný progres na trhu.
Abyste z Vaši firmy udělali pro konkurenty nedostižnou společnost – musíte potenciálním i současným zákazníkům nabídnout jedinečnou a výraznou výhodu (užitek, prospěch), jež konkurence nenabízí. Když takovou výhodu najdete, musíte ji zahrnout do všech Vašich marketingových, reklamních, prodejních a promo-akcí... do všeho, co Vy a Vaši lidé říkáte, děláte, do všech brožur, prodejních dopisů, emailů, reklamních sloganů, do telefonických a osobních rozhovorů. Jedinečnou prodejní pozici (JPP) nestačí definovat nebo říct – musíte ji konstantně demonstrovat.
V očích zákazníků i zaměstnanců (i těch potenciálních) je velký rozumový důvod, proč si vybírají Vaši firmu před konkurencí. Čím jasněji budete demonstrovat tuto výhodu „proč zrovna Vás“, tím častěji si vyberou Vaši firmu před konkurencí.Musíte vytvořit maximálně reálnou a přesvědčivou výhodu v očích Vašich zákazníků i zaměstnanců – a připomínat jim tuto výhodu stále znovu a znovu. Vaše JPP se musí stát součástí Všeho, co říkáte a co se ve firmě děje.
Přemýšlejte nad tím, co děláte – přemýšlejte nad tím, co dělá Vaše konkurence, a jak to Vy můžete dělat lépe.Většina firem nenabízí nic jedinečného, nic odlišného, neslibují žádnou velkou výhodu, hodnotu, benefit nebo službu – jen „kupujte od nás“... pro žádný odpovídající důvod.
Pro maximálně efektivní definici a vytvoření JPP – jedinečné prodejní pozice nás kontaktujte, máme zkušenosti s touto službou našim zákazníkům. POMÁHÁME DEFINOVAT A REALIZOVAT JEDINEČNOU PRODEJNÍ POZICI pro naše klienty.