fbpx

nove logo2

Redakce ipodnikatel.cz pro vás, čtenáře e-magazínu STARTING UP, a pro návštěvníky webu http://www.ipodnikatel.cz/ připravila od září 2016 pravidelný seriál tipů a rad, které se budou zaměřovat na pomoc začínajícím podnikatelům a živnostníkům. Na své si v této rubrice přijdou také ti, kteří jsou prozatím v byznyse krátce a hledají impulsy a návody, jak své podnikání úspěšně rozvíjet a zlepšovat. Redakce internetového portálu ipodnikatel mě oslovila, abych s nimi na této sekci spolupracoval. A já bych se o tyto texty rád podělil i s vámi.

I přes aktuální pracovní vytížení se snažím najít prostor na to, abych pomáhal nově se rodící generaci podnikatelů sdílením svých zkušeností. Tuto zodpovědnost za „spoluvýchovu“ nastupující generace českých byznysmanů sám považuji za jakousi příležitost „vrátit zpět“ něco z toho, co sám dříve dostal… Roli podporovatele či mentora startujícím podnikatelům považuji za povolání, kterému bych se v budoucnu chtěl věnovat stále více.

Pohodlně se usaďte, otevřete svou mysl následujícím řádkům a přemýšlejte o tom, jak dané tipy co nejlépe využít pro svou vlastní podnikatelskou cestu.

budík a množství mincí na miskách vah

 Těmto 10 běžným chybám se vyhněte


Podle statistik nepřežije první rok podnikání pětina firem, 30 % skončí po druhém roce, po pěti letech jich zanikne polovina a jedenácté narozeniny pak neoslaví 7 z 10 podniků. Nejčastěji firmy krachují kvůli chybám ve finančním řízení, chybějícímu nebo špatnému obchodnímu plánu nebo příliš nízké poptávce po jejich produktech či službách, a to třeba i vinou nezvládnutého marketingu. Na jaké další chyby začínající podnikatelé doplácejí? 

zvyšující se řada komínků mincí

Ještě naposledy budeme pokračovat v našem tématu „Jak zvyšovat čistý zisk v podnikání“. Tento poslední díl bude „rychlokurzem“ nejrůznějších tipů a přístupů, jak dál a účinně můžete pracovat na své firmě/na svém podnikání tak, aby bylo ziskovější. Zajímá vás toto téma? Pak čtěte dál.

zvyšující se řada komínků mincí

Ještě stále budeme pokračovat v našem tématu „Jak zvyšovat čistý zisk v podnikání“. Tento díl bude „rychlokurzem“ nejrůznějších tipů a přístupů, jak dál a účinně můžete pracovat na své firmě/na svém podnikání tak, aby bylo ziskovější.

zvyšující se řada komínků mincí

Již potřetí se zabýváme tématem „Jak zvyšovat čistý zisk v podnikání“. Probrali jsme základní princip „odbřemenění“ klíčové osoby ve firmě a fakt, proč je důležité se stavět čelem k nepříjemným skutečnostem a problémům. Poté jsme se zaměřili na přístup alá. „Co je nejdůležitější pro firmu?“ a dále na to, proč je hledání nových způsobů jak podnikat důležitější než kapitál, který k podnikání potřebujete. Dnes se podíváme na několik ekonomických tipů, které je dobré mít pro úspěšné a ziskové podnikání „zvládlé“.

zvyšující se řada komínků mincí

V minulém díle článku jsme odstartovali několikadílnou sérii tipů, jež se zaměřují na téma „Jak zvyšovat čistý zisk v podnikání“. Probrali jsme základní princip „odbřemenění“ klíčové osoby ve firmě a fakt, proč je důležité se stavět čelem k nepříjemným skutečnostem a problémům. Dnes se blíže zaměříme na přístup alá. „Co je nejdůležitější pro firmu?“ a dále na to, proč je hledání nových způsobů jak podnikat důležitější než kapitál, který k podnikání potřebujete. Na závěr si řekneme v krátkosti něco o obecném ekonomickém řízení firmy.

zvyšující se řada komínků mincí

V minulých dílech jsme se věnovali několika zásadním tématům souvisejícím s úspěchem vašeho byznysu. V následujících dílech se podíváme na některé praktické způsoby, jak dosahovat toho, co je pro vaše podnikání nejdůležitějším prvkem, neboť bez něho nepřežijete – tím je zisk. Nabídnu vám postupně sérii tipů, jak zvyšovat čistý zisk v podnikání a vést firmu k prosperitě.

stožár vysokého napětí

V minulých dílech jsme se věnovali základním tématům, které bych označil za „fundamentální“ – počínaje tím, zda v podnikateli či živnostníku vůbec dříme podnikatelský duch, přes témata jako jsou strategické řízení podniku či náhled na všechno, co v podnikání děláte, přes čísla. Dnes se budeme věnovat oblasti, bez které dle mého názoru dnes již žádný úspěšný podnikatelský nápad, projekt či byznys sám o sobě fungovat prostě nebude. Tou oblastí jsou obchod a marketing, jinými slovy „sales-force“ vašeho podniku či živnosti.

papír, pero a káva

V dnešním díle blogu si řekneme o tom, jak eliminovat v podnikání ztráty, a to zejména ty, jež vycházejí z chybných rozhodnutí. Věřte nebo ne, je a bude jich v podnikání většina. Jedna studie hovoří o tom, že v běžné podnikatelské a manažerské praxi se dopouštíme až 70 % chybných rozhodnutí.

kalkulačka

...aneb názory jsou jedna strana „věci“, leč čísla jsou realita

V minulých dílech Start business!!! jsme se věnovali tomu, jaké otázky si zodpovědět, než se vůbec pustíte do podnikání a tomu, jak fatální rozdíl je mezi strategickým a taktickým fungováním podnikatele – ať už se jedná o OSVČ, mikrofirmu, střední či velký podnik. V dnešním díle blogu si poodhalíme jedno z hlavních tajemství úspěšných byznysmanů. Tím tajemstvím jsou zjednodušeně řečeno ČÍSLA.

šachy

... aneb proč a kam to chcete dotáhnout

minulém díle Start business!!! jsme se věnovali tomu, jak důležité je mít před samotným podnikáním alespoň v náznacích jasno, zda k takové aktivitě člověk vůbec má povolání. V dnešním díle blogu si řekneme, na co je třeba se připravit, pokud chcete vyplout na bouřlivé vody podnikatelského oceánu.

střelka kompasu míří na business

aneb úspěšné podnikání začíná „povoláním“ – vnímáte svou byznys cestu jako poslání?

 

Na začátku bych byl rád, kdybyste si přečetli článek O MNĚ - pochopíte, jak jsem se dostal k tomu, že se odvažuji vám radit :).

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Prodej firem