V marketingových strategiích a jejich realizacích jde často o obrovské sumy peněz. Výsledek je očekáván s velkým napětím. O to víc je s podivem, že v určitých situacích firmy přehlížejí detaily, na kterých stojí celý úspěch strategie.
Vybaví se mi příklad jedné farmaceutické společnosti, která chystala mnohamiliónovou kampaň. Ze svého výrobku chtěla udělat v myslích zákazníků extra silný prášek proti bolestem hlavy. Po spuštění kampaně s hrůzou management firmy zjistil, že tržby společnosti klesají. Po delším hledání zjistili, kde je zakopaný pes. Lidé začali prášek na bolest hlavy vnímat jako extra silný a usoudili, že tak EXTRA silný prášek ještě nepotřebují. Tento nepatrný, leč stěžejní rozdíl... ono slůvko EXTRA, znamenalo totální fiasko celé kampaně. A přitom stačilo tak málo. Ověřit si na jedné lékárně, či v jednom městě (okresu), jak kampaň vnímají koneční zákazníci.
Firma by si ušetřila milióny, které dokonce způsobili, že tržby začaly klesat. Nepatrné rozdíly (příčiny), způsobují velké odchylky ve výsledcích (důsledky). Pamatujte na to při realizaci marketingové strategie.