Při prodeji se inspirujte druhými a nechte si poradit odborníkem na zvyšování tržeb.
Možná se sami sebe ptáte, jak Vám někdo jiný pomůže zvýšit objem prodeje, když se sami podobnou otázkou zabýváte celá léta a jste přesvědčeni, že již jste na hranici Vašeho maxima.
Právě zde je problém! Lidé pracující v určitém oboru se velmi zřídkakdy inspirují prodejními postupy v jiných oborech. Běžné postupy jsou tyto:
- průmyslové podniky a převážná většina B2B firem – využívají k prodeji převážně obchodníky
- supermarkety a hypermarkety – používají k prodeji inzeráty v novinách a letáky
- obchodníci s cennými papíry – používají prodej přes telefon
- právníci, doktoři – využívají k získání nových „klientů“ doporučení
Jen velmi málo firem se inspiruje při svých prodejních postupech prodejními praktikami z jiných odvětví:
Fedex – doručovatel poštovních zásilek, se inspiroval bankovním sektorem. Banky nabízeli vyrovnání peněžní transakce přes noc – Fedex začal nabízet doručení zásilky přes noc ("na druhý den nebo zdarma"). Touto jedinečnou prodejní pozicí následně ovládl trh.
RE/MAX – zprostředkovatel na realitním trhu využil prodejního postupu z jiného oboru – tzv. 100%ní řešení. Dal svým realitním makléřům 100% provize, ale měsíčně od nich chtěl poplatky za užívání kanceláře, marketingovou podporu a využívání IT systému. Makléři v Remaxu brali a berou tolik peněz, že nechtějí jinam. Tento prodejní postup REMAXU umožnil rychle expandovat a v krátké době se rozšířit pod značkou REMAX do celého světa Poučení pro Vás?
- Rozhodně stojí zato nechat se inspirovat jinými odvětvími a jinými obchodníky, jakým způsobem oni prodávají svým zákazníkům. Vytvořte si v PC dokument (word, excel), ve kterém si budete značit různé prodejní způsoby a možnosti, které jste vypozorovali u druhých.
- Rozhodně stojí zato nechat si poradit odborníkem na zvyšování tržeb, protože svými zkušenostmi z různých podniků a z různých odvětví Vám může přinést mnohonásobný zisk v porovnání s náklady, které investujete do jeho služeb (pozn. seriózní konzultanti Vám nabídnou garanci: nikdy si odměnu za své služby neúčtují dopředu. Odměnu si berou až podle výsledků, které Vám pomohli dosáhnout v prodeji!).