Většina firem utrácí mnoho peněz za klasickou, konvenční reklamu, marketing a prodejní programy pro své klienty – a přitom často stačí jen zlomek úsilí a minimální náklady, pokud by ty samé firmy vyvinuli systematický a standardizovaný systém získávání referencí přes stávající klienty.
I tak je velmi pravděpodobné, že velká část nových zákazníků přichází již dnes díky referencím, které získají přes Vaše stávající klienty.
STANDARDIZOVANÝ SYSTÉM ZÍSKÁVÁNÍ REFERENCÍ VÁM OKAMŽITĚ PŘINESE VZRŮST NOVÝCH KLIENTŮ A TRŽEB – A JEHO IMPLEMENTACE VÁS NESTOJÍ PRAKTICKY ANI KORUNU!!!
Navíc je prokázáno, že noví klienti, získaní na základě referencí, u Vás utratí víc peněz, budou nakupovat častěji, jsou loajálnější, než klienti, které jste získali jakkoliv jinak.
PLATÍ ZÁKON:
Reference vytváří další reference!
Reference jsou Vaší perpetuitou, generují Vám automaticky nové a nové klienty.
Získávejte proto od svých klientů reference!!!
Jak? 3 kroky:
- navoďte atmosféru
- řekněte svým klientům: „Těší nás, že děláte obchod s námi, a velice si Vás vážíme jako svého stálého klienta. Víte, je pravděpodobné, že jste ve spojení s lidmi, kteří odráží právě Vaše hodnoty a kvality. Vy zřejmě znáte přesně ty lidi, se kterými preferujeme spolupracovat. Rádi bychom kontaktovali tyto osoby, které mají stejné hodnoty jako Vy a chtěli bychom spolupracovat také s nimi.
KDYŽ UZNÁTE A OCENÍTE DŮLEŽITOST A HODNOTU, KTERÉ MAJÍ VAŠI KLIENTI PRO VÁS, RÁDI SE VÁM ODVDĚČÍ KVALITNÍMI REFERENCEMI.
- řekněte svým klientům: „Těší nás, že děláte obchod s námi, a velice si Vás vážíme jako svého stálého klienta. Víte, je pravděpodobné, že jste ve spojení s lidmi, kteří odráží právě Vaše hodnoty a kvality. Vy zřejmě znáte přesně ty lidi, se kterými preferujeme spolupracovat. Rádi bychom kontaktovali tyto osoby, které mají stejné hodnoty jako Vy a chtěli bychom spolupracovat také s nimi.
- pak svému stávajícímu klientovi dejte záruku
- risk-free garanci: „Rádi bychom se s osobou, na níž nám dáte kontakt, setkali, abychom si nezávazně pohovořili. Nebudeme se jim snažit něco prodat. Setkáme se s nimi na nezávazné konzultaci – a oni sami se pak rozhodnou, zda s námi spolupracovat či ne.“
- poproste klienta o 2-3 kvalitní reference
- ať už sám zavolá, nebo Vám dá kontakt na dané osoby a případně se pak sám osobně v rozhovoru zmíní o Vás před danými osobami...
POSTUPUJTE TAKTO S KAŽDÝM KLIENTEM, S NÍMŽ SI PÍŠETE, S NÍMŽ MLUVÍTE, S NÍMŽ SE SETKÁVÁTE – NAUČTE TENTO POSTUP SVÉ LIDI A VYŽADUJTE HO OD NICH. TENTO POSTUP VEDE K DESÍTKÁM A STOVKÁM NOVÝCH KLIENTŮ. VYZKOUŠEJTE SYSTEMATICKÝ SBĚR NA PŮL ROKU A UŽ TO NEBUDETE CHTÍT ZRUŠIT. POKUD TOTIŽ FIRMA ZAČNE POUŽÍVAT SYSTEMATICKY STANDARDIZOVANÝ SYSTÉM SBĚRU REFERENCÍ, BĚHEM POUHÝCH 6TI MĚSÍCŮ SE JEJÍ TRŽBY MOHOU ZVÝŠIT 2x, 3x...
- ať už sám zavolá, nebo Vám dá kontakt na dané osoby a případně se pak sám osobně v rozhovoru zmíní o Vás před danými osobami...
Pokud Vás někdo známý či někdo respektovaný představí či uvede k člověku, který je Vašim potenciálním zákazníkem, máte o 50% lepší pozici a větší pravděpodobnost na obchod než u neznámého člověka.