Dalším klíčem k úspěšné reklamní kampani je vaše finanční síla. Nicméně i malý rozpočet může přinést velké výsledky. Nutným předpokladem je však to, abyste byli realističtí.
Dle velikosti vašeho rozpočtu se rozhodněte, které z médií zvolíte. V případě 10tisíců se bude jednat o tisk, letáky, případně rozhlasovou reklamu. Při přípravě vašeho reklamního rozpočtu vycházejte z těchto otázek: V jaké výši byly vaše náklady na reklamu minulý rok? Jaká je výše vašich ročních tržeb? (obvykle se na marketing vyčlení 1-10% z ročních očekávaných tržeb, v závislosti na oboru) Jaká je vaše síla na trhu? Místním? Celostátním? Světovém? Kolik peněz do reklamy dává pravděpodobně (odhadem) konkurence? Tuto informaci můžete získat i zběžným prozkoumáním, kde všude konkurence inzeruje a jak často (projděte si místní tisk, oborově zaměřené periodika, i-net stránky, rádio apod). Jaký očekávaný cíl, případně podíl na trhu chcete dosáhnout z hlediska krátkodobého/dlouhodobého horizontu?
1. klíč - jaký je váš produkt?
3. klíč - jaká je vaše cílová skupina?
4. klíč - co je cílem vaší reklamy?