Než se pustíte do přesné formulace reklamní strategie, čeká Vás zodpovězení klíčové otázky, která se na první pohled zdá bezpředmětná, ale přesné a detailní zodpovězení je jedním z hlavních klíčů k úspěchu Vaší reklamní aktivity.
Koho oslovujete? Uvědomte si, že každá kategorie Vašich zákazníků má své zcela jednoznačné a poznatelné zvyklosti a preference. Typický dospívající člověk má např. sklon k vykonávání několika činností najednou, chce být nezávislý, svobodný.
Cílovou skupinu můžete definovat minimálně do 12 kategorií:
- podle věku
- podle pohlaví
- podle ročního příjmu
- podle vzdělání
- podle členů v domácnosti
- podle stavu
- podle zaměstnání
- podle bydliště
- podle nakupovacích zvyků (nař. impulzivní, módní atd.)
- podle chování (např. vrtkavé, rozvážné...)
- podle motivace (viz. Maslowova pyramida potřeb)
Přesným definováním cílové skupiny pro daný produkt (segment) lépe pochopíte toho, koho chcete reklamou oslovit. Reklama se tak stává účinnější.
1. klíč - jaký je váš produkt?
4. klíč - co je cílem vaší reklamy?
5. klíč - jaký je váš reklamní rozpočet?