Uvažujete-li o reklamní kampani, pak je nezbytné sestavit správnou reklamní strategii. Reklamní strategie má 5 kroků - 5 klíčů k úspěšnému vytvoření účinné reklamní kampaně.
Znáte dobře svůj produkt? Sedněte si, vezměte do ruky prupisku a na papír si napište odpovědi na tyto otázky:
- Jaké jsou přednosti Vašeho produktu?
- Jaké jsou jeho slabé stránky?
- Jakou má Vaše společnost image?
- Co si lidé myslí o Vaší firmě?
Než se vrhnete na reklamu, která má za cíl zvýšit prodej, shromážděte si všechny dostupné informace o svém produktu. Zároveň zvažte, jaké přednosti a nedostatky mají produkty Vaší konkurence a jak je vnímána Vaše konkurence v myslích lidí. Důležitými informacemi jsou také znalosti toho, jaké média používá Vaše konkurence, kdy a kde inzeruje, jaký má rozpočet... Efektivní reklamní strategie vychází ze znalostí minimálně výše uvedených dat.
3. klíč - jaká je vaše cílová skupina?
4. klíč - co je cílem vaší reklamy?
5. klíč - jaký je váš reklamní rozpočet?