fbpx

nove logo2

Interní komunikace je pro úspěch firmy klíčová. Pomáhá udržet zaměstnance angažované, podporuje pozitivní firemní kulturu a hraje hlavní roli ve zvládnutí krizového managementu. V dnešní době všudypřítomné online komunikace mnoho firem nabývá dojmu, že pilířem strategie interní komunikace jsou právě digitální kanály jako sociální sítě nebo intranet. Odborníci však upozorňují, že sami pracovníci, a to i z řad mladé generace, čím dál více preferují komunikaci osobní.


Kvalitní a funkční interní komunikace je pro úspěšné fungování firmy klíčová a v současnosti její důležitost ještě více narůstá. „Dobrá strategie interní komunikace udrží zaměstnance angažované, neboť jim pomáhá pochopit smysl jejich práce a seznamuje je s cíli, které si firma stanovila. Podporuje rovněž pozitivní firemní kulturu, protože mimo jiné zvyšuje transparentnost a omezuje či zabraňuje šíření různých fám a dohadů. Velmi důležitá je interní komunikace též v dobách velkých změn ve firmě a hraje jednu z hlavních rolí v krizovém managementu,“ podotýká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace firem a interim management malým a středním podnikům. O tom, že firmy si jsou důležitosti interní komunikace vědomy, svědčí fakt, že na ni alokují čím dál více finančních prostředků. Kupříkladu podle průzkumu firem Newsweaver a Ragan Communication z roku 2016 očekává 87 procent firem v budoucích letech stejné nebo vyšší investice do své interní komunikace. Při plánování rozvoje interní komunikace je ovšem potřeba dávat pozor na jednu podstatnou věc: aby splňovala požadavky zaměstnanců. V tomto ohledu se ale vedení firmy mnohdy dopouští zásadní chyby, když se domnívá, že mladá generace odchovaná na internetu a sociálních sítích logicky v tomto duchu preferuje online formu interní komunikace.

Newsletter i e-mail si přečtou, ale upřednostňují rozmluvu se šéfem


Když před lety započal prudký rozvoj digitální komunikace, a především pak sociálních sítí, řada firem nové kanály nadšeně začlenila do své strategie interní komunikace. Jak trend online komunikačních kanálů sílil, začaly se objevovat předpovědi o tom, jak bude klesat důležitost offline komunikace, tedy té osobní, z očí do očí. „Mnoho manažerů a vedoucích pracovníků tak nabylo dojmu, že nejlepší a dostačující formou komunikace se zaměstnanci je líbivý a nejlépe interaktivní newsletter zkombinovaný s poutavým firemním časopisem. Jako doplněk pak poslouží e-mail a sociální síť na firemním intranetu. Navíc všechno toto bude mít na starost PR tým podniku nebo pověřená osoba, takže manažerů a ředitelů se to v podstatě netýká. Tento náhled se ovšem ukazuje jako scestný. Ačkoliv jsou totiž především mladé generace na sociálních sítích jako doma, v práci tito zaměstnanci jednoznačně vyžadují právě osobní komunikaci, a to přímo s jejich nadřízenými i dalšími vyššími složkami podniku,“ popisuje Jiří Jemelka. Tento fakt prokázala například též rozsáhlá studie australského odborníka Rodneyho Graye, jejíž výsledky podporují i další odborné průzkumy. Podle studie mají komunikační formy typu newsletteru, e-mailu nebo intranetu na spokojenost zaměstnanců jen malý dopad. Pracovníci naopak nejvíce vyžadují osobní komunikaci se seniorním managementem i dalším vysokým vedením firmy a také komunikaci vzhůru – tedy aby měli možnost s managementem firmy komunikovat i oni a byli vyslyšeni. Velmi žádaná je také osobní komunikace ohledně nastávajících změn v podniku a různé konzultace. „Pro vedení firmy tyto požadavky znamenají jediné: aby lídři, manažeři i ředitelé trávili více času mezi zaměstnanci, hovořili s nimi a naučili se jim naslouchat. Online komunikační kanály jsou praktické a prospěšné, přesto by se nemělo stávat, že se jimi zcela nahradí komunikace tváří v tvář,“ dodává Jiří Jemelka.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Prodej firem