- praktický muž bojuje s nepříjemnými fakty/problémy, jeho cílem je zvládnutí faktů, nikoliv pouhé sbírání faktů
- především poznejte nejzávažnější problém, který se Vám staví do cesty. Položte si tuto otázku:
"JAKÝ JE NEJVĚTŠÍ PROBLÉM VAŠEHO PODNIKU?"
- žádný ředitel se nedozví zprostředkovaně přes své lidi všechna fakta, dokud po nich sám osobně nepátrá
- SEPIŠTĚ SI DESET NEJVĚTŠÍCH PROBLÉMŮ VAŠEHO PODNIKU A OZNAČTE JE OD NEJVĚTŠÍHO PO NEJMENŠÍ
Pokud nerostou nebo dokonce klesají Vaše zisky, nedávejte to za vinu někomu jinému - berte zodpovědnost na sebe. A věřte, že příčinou jsou tyto základní oblasti:
- zanedbávání povinností
- plýtvání
- nedostatek spolupráce
- omezenost díky vyjetým kolejím
- základním předpokladem pro zvýšení zisku je řešení problému. V prvé řadě se zaměřte na řešení problémů zákazníka, rád Vám za řešení zaplatí. Poté se postupně zaměřujte na všechny problémy (podle priorit), s nimiž se potýká Váš podnik a jež jste si vypsali na papír.
- produktivní lidé, kteří prospívají, přijdou k nesnázi/problému, studjí ho zprava, zleva, zevnitř, zvenku, pak se rozběhnou a skočí. Kdo umí řešit problémy a nesnáze druhých i své, tomu zisky stále kontinuálně rostou.
- nesnáze a problémy nejsou vysokou, nepřekonatelnou betonovou zdí. Lidé, jimž jdou zisky dolů, často, když narazí na nesnáze, dojdou k nim (k problémům, zdím) a zanechají na nich výstražnou tabulku s nápisem "Nemožné"
- nejpravdivější odpověď na otázku: KDO JE OBCHODNÍK/PODNIKATEL? Je...
Je to člověk, kolem dokola obklopený nesnázemi a problémy, které řeší. - příliš mnoho obchodníků chce dnes něco za nic. Staňte se specialisty na zdolávání nesnází a problémů. Zvláště v dobách tísně buďte odvážného ducha, neděste se. Pamatujte na slova ocelového magnáta Andrew Carnegiho:
"Mým konkurentům stydly nohy, kdykoli nastaly krušné časy. Mně však nikoliv, prostě z toho důvodu, že jsem věřil v ocel." Staňte se mužem/ženou víry!!! - využijte Carnegiho strategii: Zvyšovat produkci a prodej v dobách dobrých a zdokonalovat/zefektivňovat provoz a vykupovat své konkurenty v dobách zlých.
- prožijete tucet zlých dob v obchodování/podnikání, Vašim úkolem je z každé něco získat!
!!! Sepište si ty největší problémy svého podniku a pak je začněte podle priorit řešit. !!!
Sepište si problémy, které mají Vaši zákazníci (co řeší nákupem Vašich produktů/služeb) a pak je řešte. A řešte lépe a lépe! - čelte nepříjemným faktům, pátrejte po nich, obraťte se k nim čelem a řešte je
- Vaše firma prodělává, tržby klesají, náklady rostou? Vypátrejte proč!
- používejte metodu 5x proč? Ptejte se proč jsou Vaše výsledky nízké. Odpověď opět podrobte otázce Proč?...A tak pokračujte 5x za sebou, až se dostanete k úplnému jádru problému.
- čelte nesnázím, čelte svým obtížím, čelte věcem, jež jsou nemožné. Čelte věcem nepoctivým.
Přijde vám článek zajímavý? Máte chuť se dozvědět více?
Můžete si vybrat některý z mých kurzů
nebo se mne na cokoliv zeptat
nebo si prohlédněte, co všechno nabízím
Sekce manažerské dovednosti, zvyšování zisku / tržeb, revitalizace firem, podnikové poradenství
Facebook Social Comments