Je velmi mnoho „krátkodobých podniků“.
Podle jedné ze statistik se pouhá 1 firma z 10ti nových firem dožije prvních 5let. A z těchto přeživších firem opět pouze 1 firma z 10ti přežije následujících 5 let. Do deseti let tak zkrachuje či skončí nějakým způsobem valná většina firem. Existuje nespočet kritérií a faktů, které výše uvedené statistiky nejspíše ovlivňují.
Z mého pohledu je třeba především hrát poctivě, mít produkt či službu, jež jsou skutečně užitečné a dobré a pak především vytrvat – v hledání cest, jak oslovit a získávat zákazníky, jak si vydobýt důvěru. To vyžaduje optimismus a naději. Mnohokrát valná většina podnikatelů byla v situacích, kdy neviděli světlo na konci tunelu, ale věřili, že jdou správným směrem – nebyli naivní, jejich plán i práce měly reálné základy, ale přesto v době krize dokázali přistupovat k problémům a nedostatku financí s optimistickým postojem, který říká: Pokud si příroda dokáže poradit s problémy a v mnoha případech tyto problémy otáčí v příležitosti, pak to dokáži i já. Nedívejme se na problémy jako na překážky, které nám ztrpčují život. Hledejme v nich příležitost k růstu, ke změně, k adaptování se a naučení se novým věcem. Hledejme v problémech zrnko zkušenosti a poučení. Dívejme se na věci konstruktivně, optimisticky.