fbpx

nove logo2

Co čeští podnikatelé nejčastěji podceňují nebo zanedbávají při snaze o vybudování úspěšné firmy?

nezaspěteJe to otázka osobního zrání stejně jako fáze života podniku. V každé fázi svého podnikatelského života prochází většina podnikatelů vlastními zkouškami a překážkami. Budeme-li se bavit o oblasti středně velkých podniků, o tom, s čím se setkáváme nejčastěji u našich klientů, pak nejednou narážíme na překvapivý fakt, že spousta podnikatelů jakoby zaspala dobu.  Mají firmu např. o 200 zaměstnancích, ale stále se jí snaží řídit jako by měla 10 lidí. Principy, na kterých řídíte střední a větší firmu, jsou zcela odlišné od způsobu, jak řídíte mikro-firmu či malou společnost. V tomto spatřuji velkou chybu mnohých podnikatelů. Stejně tak se často setkáváme s tzv. syndromem „poledního démona“ – podnikatel již něco vybudoval, uspokojil se a nejde dál dopředu. Jakoby hodil převodovku na neutrál. Mnoho podnikatelů „úspěšně“ propásne okamžik, kdy by měli řízení firmy předat na exekutivního manažera a dál se z pozice vlastníka věnovat strategičtějším otázkám, než je rozhodování obrazně řečeno o nakupování záchodového papíru, s čímž jsme se už také setkal. V globále bych řekl, že podnikatelé mají dnes v mnoha případech problém z delegováním. Princip je však naprosto opačný – čím větší firmu máte, tím více byste měli delegovat. A následně se věnovat  pouze strategii a kontrole.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Prodej firem