Pokusíme se vám přiblížit, jakým způsobem figurujeme ve firmách, které oživujeme, případně jim pomáháme s expanzí. Co můžeme nabídnout majitelům či ředitelům, abychom je přesvědčili o smysluplnosti spolupráce a co naopak při samotné spolupráci vyžadujeme od nich?
V rámci spolupráce s klienty figurujeme ve třech základních rovinách. Jednak přímou formou – interim managementu – řídíme společnost klienta po určený čas či na definovaný projekt. Jedná se zejména o pozice výkonného ředitele a obchodního ředitele. V druhém typu spolupráce fungujeme jako exekutivní poradce, tzn. 1x týdně přijíždíme na celý den do firmy klienta a řídíme či koordinujeme hlavní úkoly, projekty či strategie, které jsme si s klientem odsouhlasili. V třetím typu spolupráce fungujeme jako firemní konzultanti, tzn. zhruba 1x – 2x do měsíce formou celodenní konzultace s majitelem či managementem firmy řešíme ožehavé otázky a problémy, které firma klienta právě řeší. V každém případě vždy začínáme spolupráci s klientem velmi pomalu, pozvolna a neinvazivně. Po první nezávazné schůzce dodáváme podklady a reference tak, aby si klient mohl ověřit, kdo jsme a co dokážeme. V druhé fázi uděláme u klienta velmi důkladnou analýzu celé firmy, abychom si určili směr či plán spolupráce. Teprve ve třetí fázi řešíme, jakou formou bude spolupráce probíhat. Je-li něco, co majitele a ředitele firem přesvědčí o spolupráci, pak je to dle mého názoru systém garancí, které klientům nabízíme. Zjednodušeně řečeno, pokud nejsou výsledky, klient neplatí. A spolupráce končí. Sami za sebe hovoří také naše reference a výsledky na projektech. Nebo třeba i to, že dnes řídíme běžně mezi 4-8 firmami v pozicích výkonných ředitelů či statutárních orgánů, které zastává někdo z týmu J.I.P. Hovoří za nás také přes sto realizovaných projektů zejména u středně velkých firem napříč ČR nebo 25 otevřených projektů právě v tuto chvíli. Od klientů očekáváme v první řadě ochotu posunout svou firmu dopředu, ochotu dívat se na realitu pravdivě a chuť měnit věci k lepšímu. To se díky Bohu děje, neboť majitelé firem střední velikosti mají vždy enormní zájem na tom, aby jejich firma prosperovala a byla stabilní.