Mám skvělou zprávu. Uzavřel jsem první velkou smlouvu. Velkou, to znamená obchod, ve kterém jsme se s klientem domluvili na vnitrofiremním semináři na dva dny a na třídenní management konzultaci. Celkově za statisíce Kč.
Jak se to celé odehrálo? Začnu popořadě od prvního kontaktu s tímto klientem. V listopadu, když jsem byl na úplném začátku obchodování, jsem si jednoho dne domlouval schůzky. Začátky jsou těžké. To asi znáš i ty. Domlouvání schůzek přes telefon pro mě v té době bylo jedno velké trápení. Hodně jsem se nadřel, než jsem nějakou schůzku domluvil. Telefonoval jsem v naději, že si domluvím schůzku. Místo, abych byl obchodník a prostě si schůzky domluvil, jednu z druhou a celý týden měl zaplněný termíny schůzek. I v ten listopadový den mi domlouvání schůzek moc nešlo, s bídou jsem si z 15-ti telefonátů domluvil 2 schůzky. Měl jsem za sebou asi 10 neúspěšných telefonů a v hlavě se mi pomalu začaly rojit myšlenky: „Jak to obejít, abych už nemusel podstupovat ty „blbé“ telefony?“ Tenkrát jsem moc nechápal význam věty: „Jediná cesta je skrz“. Blbý jsem byl zkrátka já s takovým přístupem. Zrovna, když jsem se dostal do situace, kdy jsem se naštval a řekl si: „Tak to teda ne, schůzky si domluvím a to aspoň 8 termínů“, v ten samý moment zazvonil telefon u asistentky. Nějaká paní chtěla mluvit s někým z našich obchodníků. Kolegyně v tu chvíli v kanceláři nebyla, a tak podala asistentka sluchátko do ruky mně. Taky se ti někdy stává, že když se už pro něco opravdu čistě a upřímně rozhodneš, jakoby to najednou začalo jít samo? Toto byl ten případ. Rozhodl jsem se, že si aspoň těch osm schůzek domluvím. A najednou zavolá neznámá paní, aby si domluvila schůzku s někým z naší firmy. Paní, která volala, byla z firmy v Opavě. Domluvili jsme si schůzku. Když jsem položil sluchátko, došlo mi, že ta paní asi volala na doporučení nějakého klienta. Jelikož je z Opavy, přemýšlel jsem dál, asi to bude klient od mé kolegyně. Ještě ten den jsem s kolegyní probral, zda tam chce jet ona. Měla by plné právo jet na tu schůzku, protože bylo velmi pravděpodobné, že ta paní z Opavy volala na doporučení klienta od mé kolegyně. Ta mi ale řekla, abych tam jel já. Mám prý ale zjistit, který klient od ní to byl, když dal na naši firmu tak přesvědčivé doporučení, že to vyvolalo v někom potřebu zvednout sluchátko a domluvit si schůzku.