Když jsem coby mladý manažer začínal na svých prvních vedoucích pozicích, vždy mě zajímalo, co ode mne můj šéf očekává. Nejen při nástupu do práce, ale posléze velmi pravidelně jsem své nadřízené bombardoval žádostmi o zpětnou vazbu. Alespoň jednou za měsíc jsem šel za svým vedoucím a ptal jsem se ho, jaké priority ode mne na nejbližší měsíc očekává, co si myslí, že bych měl změnit v chování, v práci, apod.
Nebyla to z mé strany žádná manipulativní technika, pouze jsem chtěl dělat svou práci dobře a tak, aby bylo vedení firmy spokojené. Díky tomuto přístupu jsem byl schopen vidět, co se odehrává v hlavě mého šéfa. Ten na oplátku ve mně měl oporu, mohl se na mne spolehnout a důvěřoval mi. Doporučuji se pravidelně ptát svého šéfa: „Co mohu udělat, abych pracoval lépe?“, „Co ode mne očekáváš pro příští měsíc?“, „V čem se mám změnit…?“ Kromě toho, že se na Vás bude Váš vedoucí častěji obracet a vzroste míra důvěry a komunikace to pro Vás bude znamenat také jedno – budete se rychle učit, zrát, sbírat cenné zkušenosti. Stanete se klíčovým člověkem. Tajemství klíčového člověka pro firmu spočívá především v tom, že dělá to, co je užitečné pro firmu, lidi…