Nechtějte od lidí loajalitu a důvěru, když jim sami nedáváte loajalitu a důvěru.
Ocelový a průmyslový magnát, milionář přelomu 19. a 20. století, Andrea Carnegie, si uvědomoval jednu velkou pravdu a i díky ní se vypracoval z chudého, obyčejného dělníka v postavení, kdy ovládal celý americký průmysl. Kladl důraz na chování, jež vzbuzuje sympatie. Potvrdil, že by propustil každého, ať už by kvantita jeho práce byla sebevětší či kvalita sebelepší, kdo by nepracoval v duchu spolupráce. A PŘEDEVŠÍM, CARNEGIE TRVAL NA TOM, ŽE LIDÉ MAJÍ BÝT NA SEBE PŘÍJEMNÍ.
"Pravidlo hry č.1" ve Vašem přístupu k lidem by mělo být v tomto duchu - chovat se kdruhým vlídně. Stejně tak ve Vašem podniku by mělo být běžné, že se lidé k sobě chovají s úctou. Každý člověk by měl být ke svému druhovi vlídný, proč se chovat jinak…? Vždy máte na výběr, jak se chovat k lidem. Nepříjemné chování k druhým ještě nikomu nikdy prospěch nepřineslo, věřte tomu. Ani původci, ani příjemci.
Slušné chování a vlídnost začíná u Vás – to, jak se Vy chováte k lidem, se kterými se setkáváte, vytváří celkovou atmosféru kolem Vás. Za schopnost získat si druhé (tím, že se k nim chovám vlídně, s úctou), za schopnost nadchnout lidi kolem sebe, za schopnost ocenit a povzbudit lidi jsou šéfové připravení platit víc, než za cokoli jiného. Jedině oceněním a povzbuzením dostanete z lidí to nejlepší, co v nich je. Nic jiného tak nezabíjí ctižádost podřízených, jako kritika od nadřízených. Nikdy nikoho nekritizujte. Spíše se snažte podnítit lidi ke spolupráci. Za každou cenu, pokud je to jen trochu možné, je třeba chválit a nevyhledávat chyby - to je jedna z podstatných činností šéfů. A také Vaše, ať už děláte jakoukoliv práci. V čase se tento Váš postoj a přístup k lidem přetaví ve zlato. Věřte mi. Jestliže jste s něčím spokojen, dejte najevo upřímně svou spokojenost, upřímně druhé oceňte a nešetřete chválou, upřímnou, opravdovou chválou.