Obchod se sám neudělá – je třeba ho aktivně utvářet
Mnoho schopných jednotlivců, obchodníků, ale i vnitro-firemních oddělení a firem skončí bez výsledků (nebo s chabými výsledky) jen proto, že nejsou dostatečně aktivní – nedávají o sobě ostatním vědět, nedělají tak potřebné „PR“, neprezentují své výsledky, nedělají dostatek nabídek.
Obchodník, který za týden zvládne 20 schůzek oproti jinému, který jich zvládne „jen“ 10, má na konci roku při 264 pracovních dnech za sebou celkem 5280 schůzek, ten druhý 2640. Zákon průměrné šanci říká, že ten první bude mít lepší výsledky, navíc bude zkušenější a bude mít před sebou potenciál do dalšího roku ještě zlepšit své výsledky – a možná už nebude muset mít ani tolik schůzek.
Obchod se sám neudělá – je třeba ho aktivně utvářet – velkým množstvím nabídek. Kolik e-mailů průměrně rozešlete za týden? Kolik letáků, reklamy...? Kolik prodejních telefonátů, prodejní e-mailů, prodejních dopisů za týden? Abyste byli úspěšní, musíte s Vaši kůží ven, na trh.