Myslím, že nám v dnešní době v podnikání chybí úplně prachobyčejné základy dobrého leadershipu.
To znamená jít v prvé řadě vlastním příkladem, dále zapojovat lidi do projektů, výzev, náročných úkolů, dávat jim zpětnou vazbu, kontrolovat progres, výsledky, a to i ty dílčí, u jednotlivých lidí. Věnovat jim čas, komunikovat s nimi, nezavírat se mezi čtyři stěny své kanceláře či do svého auta… hodně s lidmi komunikovat, trávit s nimi čas, věnovat se zkrátka lidem, jako se dobrý otec věnuje svým dětem. Teprve pak své lidi poznáte, bezděčně si je buď získáte nebo naopak se vůči vám konkrétní jedinci vyhraní do té míry, že se sami rozhodnou odejít. Myslím si, že je důležité, aby zaměstnanci svého šéfa dobře poznali a pochopili, jak přemýšlí, co, jak a proč chce. Je důležité, aby lidé vnímali autentičnost svého šéfa a aby naopak šéf na ně působil svým charakterem, přehledem, vizí a výsledky, které s lidmi společně dosahuje. Tak se rodí základ pevné loajality a motivace. Tento proces má však pár háčků – jednak ho neurychlíte ( vytváření dobrých týmů zabere měsíce) a jednak lidi „neopijete rohlíkem“. Jinými slovy, to vše výše uvedené klade obrovské nároky na to, aby šéf byl opravdu dobrým lídrem a sám na sobě makal – věnoval se svému vlastnímu osobními rozvoji.