Dva principy komunikace, "velikost děla" a "dvacetičtyř-hodinové pravidlo" se mi osvědčili jako velmi užitečné v byznysu. Zjistil jsem, když jsem postupoval vzhůru organizací v rámci mé kariéry, že musím být stále více pozorný (pečlivý) v tom, CO říkám a JAK to říkám. Lidé mají tendenci naslouchat zkušeným manažerům a číst "mezi řádky" v jejich prohlášeních. Prohlášení se minuly účinkem, když byly vyhlášeny středním managementem, na druhé straně měly velkou váhu, když byly vyneseny někým z top managementu. Například, jednou jsem si všiml skvrny na stěně a komentoval to... později jsem zjistil, že celá hala byla vymalována na základě tohoto mého komentáře.
Z toho plyne poučení: vždy se postavte před publikum, když chcete oznámit nějakou zprávu, protože "velikost děla" se postará o to, že zpráva bude výrazná.
Maje tento fakt o "velikosti děla" na mysli, přijal jsem něco, čemu říkám "dvacetičtyř-hodinové pravidlo". Kdykoliv jsem vydal opatření, které vyvolalo emocionální reakci, vztek apod., byl jsem velmi opatrný, jak odpovědět. Když bylo riziko, že moje odpověď bude plná vzteku, odložil jsem tuto odpověď přes noc - nebo na dvacet čtyři hodin. Poté jsem si znovu přečetl svou odpověď a zkoumal jsem, zda skutečně odráží mé opravdové názory nebo zda emoce způsobili, že jsem řekl něco, čeho bych mohl později litovat. Poté jsem upravil své prohlášení, aby bylo méně emotivní. Toto pravidlo jsem uplatňoval v dopisech, mailech, memorandech a speciálně v e-mailech. E-maily jsou potenciálně nejvíce nebezpečné, protože je velmi snadné zmáčknout tlačítko "odeslat" - poslat dopis nebo vydat tiskovou zprávu je mnohem složitější.
Gregory D. Cash
prezident a CEO Vasomedical, Inc.